2012-07-21

Bröllopsdag i Söderköping



Idag har jag och Jörgen varit gifta i 11 år. Jag minns så väl hur jag stod utanför kyrkan med min pappa och hörde kyrkklockorna. Jag var ganska nervös men det kändes så bra att ha honom vid min sida hela vägen fram till Jörgen.
Vilken känsla att ha alla blickar mot sig och se hur min blivande man står längst fram och väntar på mig.
Jag hoppas att vi får många roliga och bra år tillsammans.

Vi firade vår dag med att åka till Söderköping. Vi hade med oss Williams syssling Filippa och första stoppet blev vid färjan över till Vikbolandet. Vi hade sådan tur för bilkön var lång och vi var den sista bilen som fick plats på färjan.





Väl framme i Söderköping kände vi alla fyra att våra magar kurrade så vi satte oss ner vid en mysig restaurang som heter "Göta källare" och åt en god middag.




William och Filippa!

Älskar dig!

Jag och Jörgen åt en god Ryggbiff!

William och Filippa åt pizza!



Efter maten gick vi ner på stan och tittade i några mysiga butiker.









Låååång kö till "Smultronstället"!

Efter promenaden var det dax att gå till den berömda glassrestaurangen "Smultronstället". Kön var gigantisk men vi höll ut och efter ca 1 timmes väntan fick vi vår belöning.




Williams glass "Benrangel"!

Jörgen åt en "Summertime" och Filippa åt en "Limone"!

Jag smällde i mig en "Broadway"!



Så mysigt att gå och strosa runt och titta på alla båtar.


 Jag och Filippa smet in på "Glitter" och tittade lite och när vi kom ut stod William utanför och räckte fram en påse till mig.
- Här mamma får du av mig på er bröllopsdag, sa han och gav mig en kram.
I påsen låg ett fint halsband med ett stort hjärta. Gullunge!!



Halsbandet jag fick av William!


En helt perfekt dag!
Nu ska vi packa lite för imorgon när vi ska bege oss ut på sjön och bättra på solbrännan lite ;)

Kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar