2012-02-07

Krämig kycklinggratäng

Källa: Matplatsen


3-4 port

1 grillad kyckling, rensa och skäres i bitar
1 purjolök, strimlad
smör att steka i
3 dl vispgrädde
2 dl creme friache
2 msk mango chutney
1 msk kinesisk soja
1 msk kalvfond
salt och peppar

Lägg kycklingen i en ugnsform. Stek purjolöken mjuk i smör. Tillsätt grädde, creme friache, mango chutney, soja och fond. Låt koka upp och smaka av med salt och peppar. Häll blandningen över kycklingen.
Ställ in i ugnen på 200 grader i ca 20 min tills allt fått en fin färg.
Servera med ris.

2 kommentarer:

  1. Lotta Larsson2012-02-07 09:42

    Å vad gott det låter! Jag kände mig inte hungrig innan jag läste receptet men nu... får gå och riva lite i kylskåpet. Vilken trevlig blogg du har Ullis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lotta!! Jag lovar att det är supergott!! Vad kul att du tycker det. Tusen tack!!

      Radera