2011-11-08

Iso



Igår var jag på fotokurs. Vi gick igenom inställningen ISO som är kamerans ljuskänslighet. Här fick vi fotografera när våran lärare Leif rullade två bollar. På det översta kortet hade jag bara 160 Iso. Bollarna blev lite suddiga.




På detta kort hade jag 1600 ISO. Bollarna syns tydligare.
Det är riktigt roligt att gå kursen. Vi har i läxa tills nästa måndag att ta flera kort med högt och lågt ISO tal.
Jag tror att Basse får bli min testpilot.

Nu ska jag vila lite innan jag ska ut och jobba natt!!

Kram

2 kommentarer:

  1. Hej, vilken fin blogg du har. Önskar att mna hade hälften av den skapar glädjen som tu har ;-)

    Det jag undrar är vart du går fotokurs? Jag fick en as fin systemkamera för 1,5 år sedan som jag använder ganska flitigt, men bara på atomatläge.... Så jag skulle verkligen behöva en fotokurs.

    /FRIDA

    SvaraRadera
  2. jaha, trodde du skulle iso-dieta...:) /Heike

    SvaraRadera