2011-11-04

Min födelsedag



När Jörgen kom hem hade han med sig tio röda rosor till mig. Dom var sååååå fina.




Jag ställde dom i en vas i köksfönstret och dom lyste upp hela rummet.




Sedan sa Jörgen att vi skulle iväg till kl 18:30. Spännande tyckte jag. Gissade på att vi skulle ut och äta men jag visste inte vart.




Fixade iordning mig och laddade med ett glas vin.




Denna ljusstake fick jag i present av mina goa pojkar. Den är köpt på...........Kanel!!!!




Mamma kom och hämtade oss och körde oss ner till stan. Vi hamnade vid Restaurang Forsen. Spännande för där har vi inte ätit på väldigt länge. Mamma tog med sig Basse hem till sig så att han inte behövde vara ensam. Så vi kunde ta det lugnt och njuta av kvällen.






Jag beställde in ett glas rött.




Till förrätt tog vi - Toast skagen med handskalade räkor och deras egen majonäs som serverades på smörstekt solrosbröd. Det var jättegott!!




Till varmrätt åt vi - Grillad oxfile med chilibearnaise, rödvinsbrässerade rotfrukter med  färska pommes frites. Det smakade också väldigt gott. Köttet var mört och lagom blodigt ( jag kan annars vara lite kräsen när det gäller blodigt kött ).




William fick en specialare - Köttbullar och pommes frites.





Till efterrätt åt vi - Vit chokladpannacotta med frisk bärmosaik smaksatt med granatäpple. Den blev vi tyvärr lite besvikna på. Den var ganska lös i konsistensen och smakade mera lakrits än choklad. Lite tråkigt!!!!!!!!




William tog - Vaniljglass med chokladsås. Den skulle vi också tagit för den smakade riktigt gott!




Jag blev så förälskad i deras vattenglas så jag var tvungen att fråga vart dom kom ifrån. Dom finns att köpa på Stockholm Design House. Jätte fina!! Eller hur?




Vi tog en promenad hem till mamma för att hämta Basse. När vi gick över stadsbron var jag tvungen att ta ett kort på restaurangen vi åt på.




När vi kom till mamma blev Jörgen bjuden på lite kaffe. Jag orkade varken äta eller dricka något mer så för mig blev det inget. Vi slog oss ner i soffan och tittade på Idol till Williams stora förtjusning.




Efter Idol var det dax att gå hemåt. Nu började man faktiskt bli lite trött i ögat. Tack mamma för en trevlig stund.

Och tack Jörgen och William för en riktigt mysig kväll!

Nu måste jag sova för imorgon kommer hela släkten på kalas och då ska det finnas nybakade godsaker att njuta av.

Kram och sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar