2013-01-14

Nu jäklar!




Nu finns ingen återvändo!!!
Idag kickade jag igång mitt nya liv vilket innebär nyttigare mat ( Gi ) i kombination med träning.
Detta gör jag för att bli piggare, må bättre, slippa dessa jobbiga blodsockerfall som gör att man blir galen om man inte får i sig mat i rätt tid ( ni har nog nästan alla varit med om det någon gång, tror jag ) och för att slippa allt socker i maten som gör att man får ett begär av mer. Och om man går ner i vikt på köpet så är ju det bara en kul bonus ;-)

Till frukost åt jag äggröra och stekt bacon.





Till lunch åt jag rökt skinka med egengjord legymsallad.





Mitt mellanmål bestod av vispgrädde och hallon.

Nu till middag blir det mozzarellafylld falukorv med krämig vitkålssallad. Inte alls så tokigt!!!

Det man måste vänja sig vid är att äta mindre men oftare och det är ju en ganska stor omställning ( tycker inte att jag gör annat än att äta hela tiden ) som kräver en viss tid.

Om det är något ni blir intresserade av så skriv till mig så lägger jag gärna ut receptet här på bloggen.

Nu ska jag städa vidare och sedan titta lite på tv med resten av familjen.

KRAM!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar