2012-09-15

Utefixardag i solsken



Hej alla underbara!!!
Idag skiner solen i vår lilla stad och då känner man genast att man vill ta tag i allt som behöver fixas utomhus. Så idag ska hela familjen ha en utefixardag.
Jörgen ska bättra på fasaden med lite färg, jag ska putsa fönster och rensa ogräs.
Vi har ganska mycket plattor runt vårt hus och det värsta jag vet är när det är fullt av ogräs där. Jag tycker att det tar bara en vecka så är det grönt igen. SÅ tråkigt!!!
Men då fick jag ett tips av en vän att spruta på  ättiksprit, vilket jag gjorde i förrgår och allt har redan dött så nu är det bara att plocka bort det döda. Hur lätt som helst och man spar ju så mycket tid.

Nu ska vi ta en fika som består av en riktigt kladdig kladdkaka med vispgrädde och kaffe/te som lite uppladdning ;)

Trevlig dag på er!!

Kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar