2012-10-26

Freeedag och förberedelser



Idag när vi vaknade var det minusgrader ute ( burrrr, jag vill ha en braskamin att värma mig med ) och det blåste något förskräckligt. För Williams del åkte mössa, vantar och vinterjackan på eftersom han cyklar till skolan varje dag.

Själv har jag haft fullt upp hela dagen med alla förberedelser för morgondagens middag. Handlat, varit på bolaget och köpt vin och även redan gjort efterrätterna klara. Ikväll ska vi bara duka långbord i vardagsrummet sedan kan jag inte förbereda så mycket mer utan jag får göra resten imorgon.
Det är så skönt när man har läget under kontroll och inte behöver stressa, man vill ju gärna umgås med sina gäster också.

Har funderat lite på dukningen och det finns ju faktiskt massa fina material ute just nu som man kan använda sig av. Ja, vi får se vad det blir ;)

Ha nu alla en riktigt härlig helg!!

Kram!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar