2011-10-24

På fotokurs

 Nu äntligen har jag varit på fotokursen. Det var jättekul och givande. Vi var 8 st på kursen och läraren var kanon. Han förklarade allt på ett bra sätt och förstod man inte kunde man fråga utan att känna sig dum.
Vi har pratat om "ljuskälla", "iso", "exponeringstid" och "vitbalans".
Det ni, nu ser ni nog ut som ett ?
Denna vecka ska jag ut och ta massa olika kort som jag ska ta med till nästa gång för att visa upp.
En klart rolig kurs!!!




Kan ni se vad det är jag har tagit kort på här?
Jag har ställt om "exponeringstiden" så lågt det går på kameran och dragit kameran från höger till vänster.




Det var min ljusslinga som jag fotade!!




Här tog jag och gjorde samma sak med William. Ganska häftigt, eller hur??




Här ändrade jag "iso"värdet ( ljusvärdet ). Det är Camilla som sitter bredvid mig när vi var på kursen. Kortet är taget från sidan.
Nu har ni sett lite av vad jag har lärt mig.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar