2012-11-21

Nygräddade lussebullar



Nu har vi äntligen njutit av årets första lussebullar och de blev riktigt goda. Jag har provat olika recept men det jag tycker är allra bäst och som jag alltid brukar använda är ett recept från Ica:s "Rutiga kokboken" där man gör saffransbrödet med kesella.
Bullarna blir saftigare och fluffigare och jag brukar alltid göra lite färre bullar än vad som står så att de blir lite större ( lättare att få brödet saftigare då ) och grädda dom så att de får en ljus yta.
De får gärna vara lite på gränsen till degiga i mitten.


Älskar den gula fina färgen!



William fick span på en bulle och blev riktigt sugen! Hahahaha!

Lycklig kille <3


Imorgon ska jag och min kompis Sussie ha en tjejkväll tillsammans. Vi ska börja med att gå ut och äta något riktigt gott och sedan gå på bio och se "Breaking Dawn". Som jag har längtat ( men tyvärr inte hunnit förens nu ) efter att få se slutet på denna fantastiska film och det bästa av allt är ju att jag får mumsa i mig lite popcorn igen. Jag längtar!! AAaaaaaa!!!

Nu ska jag lägga mig i soffan för tyvärr börjar huvudvärken att komma tillbaka lite.

Kram!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar